Evropski parlament je začel drugo fazo komunikacijske kampanje, v kateri poudarja, kako pomembni sta udeležba na volitvah in zaščita demokracije
Med 6. in 9. junijem 2024 se bo lahko več kot 370 milijonov prebivalcev iz 27 držav članic udeležilo evropskih volitev. Evropski parlament želi evropske državljane dodatno informirati in jih spodbuditi k udeležbi, zato je začel izvajati drugo fazo institucionalne komunikacijske strategije.
Slogan volitev je „Uporabi svoj glas. Sicer bodo o tvoji prihodnosti odločili drugi.“ Druga faza kampanje se osredotoča na to, kako pomembna je demokracija. Kampanja bo večplastna; med drugim bodo organizirani medijski dogodki, digitalne objave in dogodki, v aktivnosti bodo vključeni javni in zasebni partnerji, podane bodo pobude za vključevanje skupnosti ter izobraževalnih programov, namenjenih državljanom po vsej Evropski uniji.
V okviru kampanje je nastal tudi štiriminutni video z naslovom Uporabi svoj glas, v katerem starejši državljani iz različnih držav članic naslednjim generacijam predstavljajo svoje poglede na demokracijo in ob tem poudarjajo, da demokratičnih pravic ne smemo imeti za samoumevne.
„Demokracija Evropske unije še nikoli ni bila tako pomembna. S svojim glasom odločate o usmeritvi Evrope v naslednjih petih letih. Odločate o tem, v kakšni Evropi želimo živeti,“ je poudarila predsednica Evropskega parlamenta Roberta Metsola. „Ne pustite, da bi namesto vas odločali drugi, in se med 6. in 9. junijem 2024 udeležite volitev. Šteje vsak glas.“
Skupna odgovornost
Evropska unija se stalno spoprijema z novimi izzivi. Evropske volitve so pred vrati, zato Evropski parlament ponovno poudarja, da je zavezan dialogu, enotnosti in aktivnemu državljanstvu. Slogan „Uporabi svoj glas. Sicer bodo o tvoji prihodnosti odločili drugi,“ nas opominja, da je demokracija dragocena zapuščina, ki jo moramo varovati in ohranjati prav vsi.
„Demokracija je skupna odgovornost, ne do politične ideje ali določenega vprašanja, temveč do drug drugega,“ je dejal uradni govorec Evropskega parlamenta Jaume Duch. „Evropska demokracija nas združuje bolj, kot si morda mislimo, saj presega meje narodov, politična vprašanja in generacijske razlike. V času razdvojenosti na to zlahka pozabimo, zato nas naša kampanja opominja na to, kaj nas povezuje.“
Glavni video kampanje prikazuje tudi razgibano preteklost številnih evropskih držav, ki so izkusile vojno in omejevanje osebnih svoboščin ter spoznale, kaj se zgodi, če demokracije ne varujemo.
Vse večje zanimanje za evropske volitve
Leta 2019 se je volitev udeležila več kot polovica evropskih volivcev (50,6 %). Spomladanska raziskava Eurobarometer 2024, v kateri je sodelovalo več kot 26.000 anketirancev iz vseh držav članic, je pokazala, da junijske volitve zanimajo 60 % Evropejcev. To je 11 odstotnih točk več kot spomladi 2019 (tri mesece pred prejšnjimi evropskimi volitvami). 71 % oziroma 10 odstotnih točk več anketirancev kot nazadnje je dejalo, da se bodo volitev najverjetneje udeležili.
S trditvama „Udeležba na volitvah je pomembna za ohranjanje demokracije“ in „Udeležba na volitvah je pomembna, da poskrbimo za boljšo prihodnost prihodnjih generacij“ se strinja štiri petine Evropejcev (81 % oziroma 84 %). 81 % Evropejcev pa meni, da je zaradi trenutnih geopolitičnih razmer udeležba na letošnjih evropskih volitvah še pomembnejša.